وبلاگ

روش‌های یادگیری آسان و سریع زبان آلمانی

به‌عنوان نویسنده این مقاله که درباره یادگیری سریع زبان آلمانی است باید بگویم که در سفرهای متعددم، با توجه به مکالماتی که با افراد مختلف داشته‌ام، بایستی بگویم که که زبان آلمانی به نظر من زبان سخت و دشواری بهنظر می‌آمد.
واژگان زبان آلمانی مذکر، مونث و خنثی هستند. همچنین، کلماتی طولانی برای حفظ‌کردن وجود دارد. و بله، گرامر زبان آلمانی نیز دشواری‌های خود را دارد.
ولی زبان آلمانی چیزهایی نیز دارد که یادگیری‌شان آسان است.
در این مقاله به چند مرحله از یادگیری مکالمه زبان آلمانی اشاره می‌کنیم. با خواندن این مقاله “یادگیری سریع زبان آلمانی” و با دنبال‌کردن هر آنچه که در اینجا آموزش می‌دهیم به‌راحتی و با تمرین روزانه قادر به مکالمه زبان آلمانی خواهید شد.

یادگیری سریع زبان آلمانی

دلیل اصلی یادگیری زبان آلمانی را برای خود مشخص کنید

قبل از این که منابع زبان آلمانی را برای خود مشخص کنید، یا روش مطالعه برای خود تعیین کنید، بایستی یک قدم عقب‌تر رفته برای خود دقیق مشخص کنید که اصلاً برای چه زبان آلمانی را یاد می‌گیرید. پروسه یادگیری یک زبان بسیار می‌تواند طولانی و سخت باشد، و اگر انگیزه کافی وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد، فرد از ادامه‌دادن امتناع می‌کند.
به‌نظر من دلیل اصلی که می‌تواند به یک فرد انگیزه فوق‌العاده در جهت یادگیری یک زبان بدهد “اشتیاق شدید برای یادگیری زبان” است. این بدین معنا نیست که به خود ببالید و بگویید که من این تعداد زبان خارجی بلدم، بلکه به معنی غنی‌سازی و با کیفیت‌کردن زندگی خود از طریق دوستی‌ها و روابطی است که از طریق زبان به‌دست می‌آیند و قشنگی آن‌ها بینهایت است.

روش های یادگیری سریع و آسان زبان آلمانی

دلایل اصلی یادگیری زبان آلمانی که می‌توانند انگیز‌ بخش باشند:

  • ایجاد مکالمه با افراد آلمانی زبان
  • پیدا کردن شغلی در یک کشور آلمانی (آلمان یکی از بزرگترین اقتصاد های دنیا را دارد)
  • مکالمه با افراد آلمانی‌زبان در طول سفرتان در اروپا
  • خواندن متون کلاسیک ادبیات آلمان (مثل آثار گوته، هرمان هسه، فرانز کافکا)
  • اپلای‌کردن در یک کالج یا دانشگاهی در آلمان (تحصیل در آلمان رایگان هست)
  • درک خوبی از فرهنگ آلمان

یک آلمان کوچک در خانه خود برای خود خلق کنید

حتماً نیازی نیست که برای یادگیری زبان آلمانی در آلمان زندگی کنید. راه‌های زیادی وجود دارد که برای یادگیری می‌تواند بسیار انگیزه‌بخش باشد؛ مثلاً می‌توانید در خانه خودتان، خود را با زبان آلمانی غوطه‌ور کنید. در زیر، چند روش را برایتان مهیا کرده‌ایم که می‌تواند در این جهت بسیار کمکتان بکند:

  • کامپیوتر خود را چندزبانه کنید. مثلًا نظرتان چیست که زبان کامپیوتر، لپ‌تاپ یا کنسول بازی خود را به زبان آلمانی تبدیل کنید؟
  • در شهر خود توریست‌های آلمانی‌زبان را پیدا کرده و پیشنهاد تور رایگان شهری را به آن‌ها داده و سعی کنید یک روز را با مکالمه زبان آلمانی بگذرانید.
  • فیلم‌ها و سریال‌های آلمانی را تماشا کنید و سعی کنید تک تک کلمات نا آشنا را در لغت‌نامه آلمانی به آلمانی چک کنید.  یکی از سریال‌های زیبای آلمانی‌زبانی که جدیداً تماشا کردم و به شما نیز توصیه می‌کنم حتماً تماشا کنید سریال Dark از شبکه محبوب نتفیلکس است.
  • بی‌شک یکی از بهترین روش یادگیری زبان آلمانی و یا هر زبان دیگری موسیقی است. به موسیقی و پادکستهای زبان آلمانی حتماً گوش دهید. یکی از چیزهایی که بسیار به آن علاقمندم GermanPod101 است.

در مقالات بعد، درباره روش‌های متنوع، خلاقانه و انگیزه‌بخش  یادگیری زبان آلمانی صحبت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *