وبلاگ

حقایقی دربارۀ تاثیر زبان آلمانی

زبان آلمانی تأثیر به‌خصوصی در دیگر زبان‌ها و فرهنگ‌ها داشته است. در طول قرن 19، ادبیات آلمانی دورۀ باشکوهی را تجربه کرد و بنابراین بسیاری از کلمات آلمانی به دیگر زبان‌ها وارد شده است. این کلمات شامل کلماتی همچون kindergarten, delicatessen, rucksack, poltergeist و wanderlust است.

کلاس ها و دوره های زبان آلمانی

دوره های زبان آلمانی

امروزه جایگاه بالای آلمان در اقتصاد یکی‌دیگر از دلایل مهم برای یادگیری این زبان است. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد را در اروپا دارد و رتبۀ چهارم پس از ایالات متحده، چین و ژاپن است. این همچنین به آن معناست که زبان آلمانی برای اشخاصی که در کارخانه‌ها یا شرکت‌های اتومبیل، مهندسی و ساخت و ساز کار می‌کنند زبان بسیار مهمی است زیرا این صنایع حامی اقتصاد آلمان هستند و افراد بسیاری را استخدام می‌کنند. زبان آلمانی همچنین “زبان علم” است و دومین زبان پرکاربرد است که دانشمندان از آن استفاده می‌کنند. آلمانی سومین زبان پرکاربرد در اینترنت است و 6 درصد از کل وب‌سایت‌های اینترنت، به زبان آلمانی است. همچنین درصد زیادی از کتاب‌ها به آلمانی نوشته یا ترجمه شده‌اند. براساس تحقیقات 10 درصد کتاب‌های چاپی به آلمانی است.

چند حقیقت جالب دربارۀ زبان آلمانی:

• آلمانی به داشتن کلمات بسیار طولانیاش معروف است. بنابراین مواجه‌شدن با کلماتی که دارای 40 یا 60 حرف هستند امری غیرمعمول نیست.
• زبان هلندی و انگلیسی نزدیک‌ترین زبان‌ها به زبان آلمانی است.
• در طول قرن 18 چیزی نمانده بود که آلمانی‌ زبان رسمی ایالات متحده شود. بنابراین این مسئله به رأی عمومی گذاشته شد و زبان انگلیسی با یک رأی برتری زبان رسمی اعلام شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *